Millorem la comunicació amb els nostres clients

Campanya per potenciar l’ús de l’APP de l’Hospital

Un dels grans reptes de futur de qualsevol centre hospitalari és comunicar més i millor amb l’usuari: fer que el ciutadà que ens visita entengui la seva patologia i participi en el seu procés assistencial i, d’altra banda, fer-li arribar una informació completa i actualitzada sobre les seves dades sanitàries.

Per tal de fer això possible, cal fer un esforç a comunicar amb el nostre client de la manera que ell ho fa, en la seva vida habitual. Sense anar més lluny, segons l’Estudi Anual de Xarxes Socials a Espanya 2017, el 83% de la població de tot l’Estat —compresa entre els 16 i els 65 anys—, segueix les seves marques de referència a través de les xarxes socials. A més, el 86% es comunica mitjançant aquesta via i utilitza, majoritàriament, el telèfon mòbil. Aquestes dades no fan res més que donar solidesa a una situació que cadascun de nosaltres ja estem experimentant en el nostre “dia rere dia”.

Dit això, per tal de millorar la comunicació amb l’usuari, l’Hospital de Granollers inicia una campanya per tramitar altes a l’APP del centre. A través d’aquesta APP, el ciutadà disposa d’una informació àmplia i actualitzada sobre les seves proves i visites, així com de les persones a càrrec seu (pares, fills, entre d’altres), prèvia autorització. També té a la seva disposició un canal àgil per tramitar canvis de visita, així com un indicador dels temps d’espera a les dues àrees d’urgències de l’Hospital.

Com contacta l’Hospital?

Davant la necessitat de fer arribar un missatge àgil, l’Hospital prioritza la comunicació amb l’usuari mitjançant el correu electrònic. És a través d’aquesta via com es materialitzen bona part de citacions a proves i visites, i com es responen les consultes dels ciutadans, fetes per aquest canal.

Tot i això, la Llei Orgànica de Protecció de Dades (LOPD), limita la informació que es pot oferir a l’usuari a través del correu electrònic, perquè no permet informar sobre el nom del Servei on tindrà lloc la cita, així com la preparació, que ha de dur a terme l’usuari, per realitzar la prova o visita. Per aquest motiu, tot potenciant l’APP de l’Hospital, és possible donar una informació completa al ciutadà —ja que la informació que ofereix l’APP no compta amb les anteriors restriccions de continguts, que marca la LOPD—.

Així mateix, l’APP suposa una nova via de comunicació ràpida amb el ciutadà, ja que qualsevol canvi en la citació s’actualitza en temps real, avisant l’usuari a través d’un missatge al mòbil. 

Com donar-se d’alta?

L’APP està accessible, tant per dispositius mòbils com per tauletes, a través de la pàgina web de l’Hospital, o bé mitjançant el Google Play (dispositius Android) o App Store (dispositius Apple).

Una vegada descarregada l’aplicació, és necessari passar per qualsevol taulell de l’Hospital, per tal de tramitar l’accés a la part confidencial —part corresponent a les dades sobre proves i visites—

Més informació sobre l’APP de l’Hospital de Granollers i el procés per donar-se d’alta.

 

Carme Ferrer

Cap d’Atenció a l’Usuari

By | 2017-11-13T16:02:06+00:00 novembre 13th, 2017|General|0 Comments

Leave A Comment